מדריך לשיפוצים קוסמטיים בקיץ

הקיץ הינו מועד מעולה לניתוחים. בתקופה זו רבים יוצאים לחופש, משתחררים מהעבודה ויש פחות מחויבויות, לכן מועד זה מאפשר "היעלמות" לתקופה של כשבועיים, אשר מאפשר לחזור עם מראה חדש. להלן פירוט הניתוחים, מטרותיהם, תופעות הלוואי, הסיבוכים האפשריים וטווח המחירים.

ניתוח אף

ניתוח אף הינו עדיין הניתוח השכיח ביותר בעיקר בקרב הצעירים. האף הממוקם במרכז הפנים גורם בדרך כלל לשינוי בולט במראה. לאחר הניתוח יש נפיחות ושטפי דם וקושי בנשימה דרך האף. רוב הסימנים חולפים תוך שבועיים. עיקר הנפיחות יורדת בחודש הראשון, אך תוצאה סופית תהיה רק כעבור חצי שנה. הסיבוכים האפשריים הם הצרת מעבר האוויר והפרעה לנשימה ו/או תוצאה שאינה משביעה את רצון הלקוח. התוצאה תלויה גם בעור האף ויכולת ההתכווצות שלו. ככל שהעור עבה יותר הוא מתכווץ פחות והזמן עד להשגת התוצאה הרצויה מתארך. טווח המחירים: 9000-15000 ₪.

ניתוח אוזניים

ניתוח הצמדת אוזניים מטרתו להצמיד אוזניים בולטות. יש שיטות שונות לביצוע הניתוח בהתאם לגורם הבלט. לאחר הניתוח יש נפיחות וכאבים החולפים בדרך כלל תוך שבוע עד שבועיים. הסיכון בניתוח הוא בהצטלקויות בולטות עקב נטייה של הגוף לפתח צלקות כאלה בעיקר בחלק האחורי של האפרכסת. טווח המחירים הינו 10000-15000 ₪. ניתוח עפעפיים, מסיר את עודפי העור ושקיות השומן סביב העיניים ומשווה לנו מראה רענן יותר. לאחר הניתוח יש נפיחות ושטפי דם סביב העיניים, אך לאחר כשבוע ניתן לחזור לפעילות מלאה. הסיכונים האפשריים הם משיכת העפעף כלפי מטה וקושי בסגירת העין, דבר החולף בדרך כלל עם עיסויים מקומיים וירידת הנפיחות במשך הזמן. טווח המחירים: 9000-20000 ₪ .

מתיחת פנים

מתיחת פנים, הינו ניתוח המאפשר מראה צעיר ורענן יותר ובעזרת ניתוח זה, אפשר לחזור מהחופשה צעירים וזוהרים, בטענה שהחופשה אכן היטיבה עמנו בצורה בלתי רגילה. היום ניתוח זה אינו נעשה רק בגיל מבוגר, אלא דוקא בטווח הגילים 45-55 , כך שאין הוא גורם לנו להיראות אחרת, אלא רק להיראות הרבה יותר טוב, כך שכל הסובבים אותנו אפילו לא ידעו מה בדיוק עשינו, אלא רק יתרשמו מהמראה המשופר. לאחר הניתוח יש נפיחות ולעיתים שטפי דם (סימנים כחולים ההופכים לצהובים בהמשך) וחוסר תחושה זמני באזורים המנותחים. הסיבוכים האפשריים הם: נמק של העור בעיקר מאחורי האוזניים, העלול להאריך את תקופת ההחלמה וקורה בד"כ אצל מעשנים ופגיעה עצבית תחושתית או מוטורית, המשתפרת בדרך כלל עם הזמן. טווח המחירים התלוי בהיקף הניתוח (מצח, פנים, צוואר, עפעפיים, קילוף, שאיבה) 25000-70000 ₪.

הגדלת חזה

הגדלת חזה, הינו הניתוח השכיח ביותר בקרה הנשים. בניתוח זה מוחדר שתל סיליקון מעל או מתחת לשריר. יש מגוון נרחב של שתלים במחירים שונים. יש להתאים את השתלים למנותחת. הניתוח פשוט יחסית, אך יש כאבים לאחר הניתוח, במיוחד בצעירות אשר לא היו בהריון והרקמות שלהן אינן רפויות. הסיכונים בניתוח זה הינם: זיהום העלול להביא לצורך בהוצאת השתל, התקשות ואיבוד התחושה בפטמה. טווח המחירים בהתאם לסוג השתל, רמת המנתח והמרכז הרפואי בו מבוצע הניתוח הינו: 14000- 21000 ₪.

הקטנת חזה

הקטנת חזה והרמתו שכיח בקרב נשים הסובלות מחזה גדול ונפול, הגורם לכאבי גב ודלקות בעור שמתחת לשד. בעבר הניתוח היה כרוך בצלקות בצורת עוגן, אך היום ברוב המקרים ניתן להימנע מהצקת בקו התת שדי, דבר המקצר מאוד את משך ההחלמה ומפחית את הכאבים במידה ניכרת. הסיכונים הינם צלקות בולטות, פגיעה בתחושת הפטמה והפרעה להנקה. טווח המחירים 20000-40000 ₪.

שאיבת שומן

שאיבת שומן אינה תחליף לדיאטה ונועדה לעצב את הגוף. מטרת הניתוח הינה לסלק עודפי שומן המרוכזים במקומות מסויימים, גם לאחר דיאטה וגורמים לדיספרופורציה במראה הגוף. לאחר הניתוח יש נפיחות רבה ושטפי דם, החולפים בדרך כלל תוך שבועיים. יש ללכת עם מחוך כחודש לאחר הניתוח כדי לאפשר התכווצות אחידה של העור. הסיכון לאחר הניתוח הינו בגליות של העור ושקעים. תסחיפי שומן הינם תופעה נדירה ביותר. טווח המחירים תלוי בהיקף השאיבה ומספר האזורים הנשאבים והוא נע בין 13000 ל 30000 ₪.

מתיחת בטן

מתיחת בטן הינה ניתוח להסרת עור עודף ונפול בבטן, המופיע בדרך כלל לאחר הריונות או ירידה במשקל. הניתוח כרוך בצלקת ארוכה בבטן התחתונה המוסתרת בדרך כלל ע"י התחתונים או בגד הים וכן צלקת סביב הטבור. הסיבוכים האפשריים הינם הצטברות נוזלים בבטן לתקופה ממושכת וחוסר תחושה בחלק התחתון של הבטן. טווח המחירים תלוי בהיקף הניתוח ונע בין 25000 ל 50000 ₪.
ד"ר יצחק רמון

ד"ר יצחק רמון

ד”ר יצחק רמון – מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון, והינו מנתח פלסטי בכיר, העובד בשירותי בריאות כללית ובקופת חולים מאוחדת. את התמחותו ביצע ד"ר רמון במחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם כרופא בכיר ומנהל ניתוחי הסרת גידולים בפנים בשיטת MOH'S. במקביל לפועלו בבית החולים רמב”ם, מכהן ד”ר רמון מאז שנת 1998 כמנהל המרפאה לכירורגיה פלסטית ואסתטית בבית החולים אלישע אותה מאז הוביל וקידם לאחת המרפאות המובילות בישראל.