ניתוחי מוס mohs

מהם ניתוחי מוס?

ניתוחי מוס (mohs) הנם חלק משורת טיפולים חדשניים לטיפול בעיקר בסרטן העור. בישראל יש אלפי חולים במחלת סרטן העור.קצב גידול החולים בסרטן עור הוא כזה שבעוד כמה שנים זה עשוי להגיע לסטטיסטיקה של אחד מתוך כל שני אנשים. זה בהחלט מפחיד ודורש פעולות מניעה וידע באפשרויות הטיפולים. החדשות הטובות הן שהטכנולוגיה והקדמה ובעיקר המחקרים שנעשים בתחום הסרטן וכמובן התרופות שיוצאות לשוק כל הזמן, מאריכים חיים ומשפרים את איכות החיים באופן משמעותי.

ניתוחי מוס – המילה האחרונה בתחום

ניתוחי מוס (mohs) מיקרוגרפיים מיועדים לחולי סרטן העור מסוגים שונים,אלו ניתוחים ברמה המיקרוסקופית עם יכולת התמקדות מרשימה הנעשים בהרדמה מקומית בלבד. הרעיון הוא להסיר רק את התאים החולים ולשמור על אילו הבריאים, דבר שיש לו חוץ מההשלכות הבריאותיות גם אפקט אסתטי . ניתוח כזה יכול להסיר את העור החולה ולא לפגוע במה שמסביבו, ואם זה לא עובד במאה אחוז בפעם הראשונה זה יקרה בפעם השנייה או השלישית. הרעיון הוא לחזור על הניתוח זה פעם אחר פעם עד שמסירים את כל העור החולה ועד שהחולה מבריא מן המחלה לגמרי.

להפוך את המחלה מקטלנית לכרונית

המגמה בעולם הרפואה ברורה. אם היום יש לא מעט אנשים שמתים מהמחלה וככל שעובר הזמן פחות ופחות מתים ממנה בגלל הטיפולים המתקדמים, הרי שבעוד כמה שנים המחלה תהפוך לכרונית. השאיפה של עולם הרפואה להפוך את מחלת הסרטן לכזו, שניתן לחיות איתה חיים שלמים עם תרופות מתאימות. חשוב כמובן להימנע מהמחלה הזו עד כמה שניתן ובעוד שנראה כי מרוב הסוגים אי אפשר באמת להימנע, סרטן העור הוא סוג אחד של המחלה שניתן לעשות לא מעט בשביל להימנע ממנו. ניתוחי מוס זהו טיפול שיכול לשפר את מצבו של החולה באופן דרמטי ואפילו להביא לריפויו.

הכול מתחיל עם מניעה

לסיכום אנו מעוניינים להדגיש שלמרות הטיפול המוצלח של ניתוחי מוס הדבר החשוב ביותר הוא  מניעה של המחלה, או לפחות הפחתת הסיכויים ללקות בה. סרטן העור הוא אחד הסוגים שניתן לעשות לא מעט בשביל למנוע אותו, וכל מה שצריך הוא לא להיחשף לשמש יותר מידי. ההמלצות היום אומרות שאסור להיחשף לשמש בשעות החמות ואת זה צריך להתחיל ולעשות מגיל קטן מה שאומר שאם יש לנו ילדים, כחלק מהחובה שלנו לשמור על בריאותם יש למנוע מהם ללכת לים בשעות הצהריים בקיץ או חשופים מידי ולהימנע מכל מיני קרמים חשודים עם עם חומרים לא מוכרים.