מתיחת פנים וצוואר

ניתוח מתיחת פנים וצוואר מיועד לנשים ולגברים כאחד

מטרת הניתוח לתקן את השפעת נזקי הזמן וכוח המשיכה על רקמות הפנים.בדרך כלל בסוף שנות הארבעים ובתחילת שנות החמישים מתחילים מספר תהליכים:
צניחת עור הפנים המושפעת מכוח המשיכה והיווצרות קפלים ואזורי רפיון בלחיים ובצוואר.
צניחת הרקמות והשרירים של הפנים בשכבה התת עורית.
הידלדלות רקמת השומן בפנים וכתוצאה מכך אובדן נפח והצטמקות מראה הפנים.
פגיעה מצטברת במרקם עור הפנים והצוואר הגורמת למראה מקומט ודהוי של העור ולהופעת קמטים עדינים וגסים בור הפנים והצוואר ולהופעת שיניי צבע וכתמים בעור.

ניתוח מתיחת פנים מכוון לתיקון מספר תהליכים

ניתוח מתיחת פנים בסיסי כולל את מתיחת עור הפנים והצוואר, מתיחת הרקמות ה-תת עוריות והשרירים. ניתוח מורחב כולל הזרקת שומן המחזירה נפח לפנים ומשפרת את מרקם העור, וכן פילינג של העור במקומות מסוימים המחליק אותו ומפחית את הקמטוטים. כמו כן ניתוח עפעפיים להסרת עודפי עור ושומן בעפעפיים עליונים ותחתונים. מרכיב נוסף הוא הרמת גבות צנוחות, או מתיחה והרמה של המצח.

אין מגבלת גיל לניתוח מתיחת פנים כל עוד המצב הבריאותי תקין.

עדיף כמובן להתחיל בגיל מוקדם יחסית (תחילת שנות החמישים) כדי להפיק את מירב התועלת מהניתוח. תוצאות הניתוח מחזיקות בד"כ בין 5 ל- 15 שנים תלוי בגורמים כגון איכות העור, תנאי הסביבה והפעילות האינדיבידואלית ותנאי התחזוקה של עור הפנים. ניתן לחזור על הניתוח יותר מפעם אחת לפי הצורך.

ניתוח מתיחת פנים נמשך בין שלוש עד חמש שעות וכרוך בד"כ באשפוז לילה

כאשר משתחררים ללא חבישות כלל. תקופת ההחלמה היא בין שבוע ל- 3 שבועות ובמהלכה ניתן לבצע את כל הפעולות היום יומיות, למעט ספורט מאומץ או שחיה.
הצלקות בניתוח מתחבאות בין השיער וקדמית ואחורית לאוזן. אין צורך בהסרת תפרים למעט בעפעפיים.
סיבוכים אפשריים כוללים דימומים, זיהומים, צלקות גסות, פגיעה בסעיף עצב הפנים היכולה לגרום לשיתוק שרירים בפנים ולאסימטריה, נמק של עור במעשנים ופגיעה בבלוטות רוק.

 

ד"ר יצחק רמון

ד"ר יצחק רמון

ד”ר יצחק רמון – מנתח פלסטי מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון, והינו מנתח פלסטי בכיר, העובד בשירותי בריאות כללית ובקופת חולים מאוחדת. את התמחותו ביצע ד"ר רמון במחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב"ם כרופא בכיר ומנהל ניתוחי הסרת גידולים בפנים בשיטת MOH'S. במקביל לפועלו בבית החולים רמב”ם, מכהן ד”ר רמון מאז שנת 1998 כמנהל המרפאה לכירורגיה פלסטית ואסתטית בבית החולים אלישע אותה מאז הוביל וקידם לאחת המרפאות המובילות בישראל.